راهنمای خرید عایق نانو

با پیشرفت تکنولوژی و علم، هر روزه شاهد این موضوع هستیم که محصولات جدید با کارایی بهتر جایگزین محصولات قدیمی می شوند مثل گوشی های هوشمند که جایگزین تلفن های قدیمی شده اند ، مثل لامپ های ال ای دی که جایگزین لامپ پر مصرف رشته ای قدیم شده اند و عایق رطوبتی هم از این موارد هست که عایق نانو با وزن سبک تر ،مقاومت بالاتر و طول عمر بیشتر از این موارد است که جایگزین ایزوگامی است که تا چند دهه پیش جایگزین قیرگونی و آسفالت شد.

عایق های نانو  کاربردهای فراوانی در حوزه ساخت و ساز دارد و می توانند بسیاری از مشکلات این عرصه را رفع کند که با قیرگونی و ایزوگام اصلا نمی توان این مشکلات رطوبتی را رفع کرد مثل  یک عایق ضد ضربه و مقاوم در برابر نشست و ترک های ساختمان مثل عایق مناسب برای پشت بام های موزاییکی و سرویس های بهداشتی که بدون تخریب بتوان با کمترین هزینه و زمان ممکن جلوی نفوذ آب را گرفت و ساختمان را ضدآب سازی کرد مثل یک عایق مناسب برای استخر ها که جلوی فشار منفی رطوبتی شد که از پشت دیوارهای استخر باعث سوراخ شدن قیر و ایزوگام می شد.

موضوعی که در مورد عایق نانو وجود دارد مردم نسبت به این عایق اطلاعات و شناخت کافی ندارند و همین موضوع باعث شده با توجه علاقه و نیازی که به عایق نانو دارند نسبت به این عایق ترس داشته باشند و به آن اعتماد نکنند.

پلیمر چیست

در ادامه مقاله راهنمای خرید عایق نانو مواردی رو برسی میکنیم تا قبل از خرید این عایق رطوبتی اطلاعاتی کافی داشته باشید و بتوانید محصول مناسب را انتخاب کنید و از اشتباهاتی که در اجرای این عایق ها وجود دارد پیشگیری کنید.

عایق نانو چیست؟

عایق رطوبتی نانو تولیدشده از مواد پلیمری با فناوری نانو که رشته‌ای از دانش کاربردی و فناوری است، تحول عظیمی در صنعت ایزوگام ایجاد کرده است. فناوری نانو در تولید ایزوگام و تولید عایق رطوبتی نانو و با ترکیب شدن مواد مختلف در زیر سطح‌های مولکولی و در مقیاس نانومتر و همچنین با ایجاد پیوندهای دوار پلیمری هوا گذر و بر اثر تأثیراتی که روی سطح می‌گذارد باعث افزایش طول عمر عایق رطوبتی نانو می‌گردد و به همین علت عایق رطوبتی نانو از نظر اقتصادی هم به صرفه است و هم طول عمر زیادی دارد.

عایق رطوبتی نانو بر عکس ایزوگام هیچ لایه‌ای را روی سطح ایجاد نمی‌کند بلکه جذب موادی می‌شود که قابلیت جذب آن را دارند و پس از جذب شدن به مواد، جزئی از ساختار آن سطح می‌شود؛ علاوه بر اینکه سطح را در مقابل رطوبت و گرما مقاوم می‌کند در مقابل هر ضربه‌ای سطح را مقاوم می‌سازد. اگرچه ایزوگام باعث افزایش وزن سطح می‌شود ولی عایق رطوبتی نانو وزنی را به سطح اضافه نمی‌کند و به‌مراتب عایق رطوبتی کارایی بیشتری نسبت به ایزوگام دارد و علاوه بر آن خیلی سریع‌تر، سبک‌تر ایدئال تر و ارزان‌تر است و مهم‌تر از همه اینکه فناوری نانو به کار رفته در نانو عایق رطوبتی برای طبیعت و محیط‌زیست هیچ خطری ندارند.

قبل از ارائه مطلب راهنمای خرید عایق نانو بهتر است در مورد انواع عایق رطوبتی نانو  اطلاعاتی به دست بیاوریم

انواع عایق نانو:

سه محصول بر کاربرد عایق نانو شامل عایق سفید ،عایق بی رنگ و عایق دوجزئی می شوند. 

عایق سفید:

عایق رطوبتی عایق سفید یک نوع پوشش عایق رطوبتی است که  از رزین های آکریلیک و فیلرهای مخصوص و مواد افزودنی ویژه ای فرموله و تولید شده اند که موجب افزایش خواص الاستیسیته آن تا 3 برابر تحت نیروی کشش می شوند. این محصول به راحتی توسط قلم مو یا فرچه یا پیستوله روی سطوح مختلف اجرا می شود و به لحاظ شباهت بسیار زیاد به رنگ ، در صورت خرابی مقطع به راحتی با اعمال محصول در همان مقطع توسط فرچه ،قابلیت تعمیر دارد .

عایق ناو یا ایزوگام

عایق بی رنگ

عایق بیرنگ که  در دو نوع پایه اکرلیک و پایه حلال در بازار عرضه می شود محصولاتی هستند که به صورت شفاف باعث آب بندی سطوح می شوند و معمولا برا جاهایی که سنگ و کاشی و سرامیک و موزاییک و آجر  شده اند مورد استفاده قرار می گیرد این عایق چند میکرون به داخل سطح نفوذ می کند و باعث آب بندی لایه نهایی مصالح می شود و در بعضی محصولات نیز یک فیلم نازک روی مصالح ایجاد می کند.

عایق بی رنگ مناسب است برای عایق کاری نما های سنگی و آجری می باشد و کف سرویس های بهداشتی که مشکل نشت آب دارند.

توجه داشته باشید که عایق بی رنگ مناسب برای  رفع نشت پشت بام  نیست مخصوصا در مناطق سردسیر و شمال کشور و در سایر مناطق عایق بی رنگ به عنوان یک عایق موقت  و ارزان با حداکثر دوام  3 تا 5 سال می توان یاد کرد عایق مناسب برای پشت بام های موزاییکی سیستم مسلح رنگی می باشد. بهترین زمان برای استفاده از عایق بی رنگ در زمان ساخت ساختمان و بعد از اجرای موزاییک و سنگ به عنوان لایه محافظ نهایی می توان استفاده کرد.

راهنمای خرید عایق نانو

عایق بی رنگ مناسب برای آجر نسور و چوب عایق af790p و عایق 690p شرکت افرا بتن ویرا

عایق بی رنگ مناسب برای سنگ و سرامیک نما و نما رومی عایق افرا اوزون کد690p و عایق کوتینگ نفوذگر کد های 630 و 630p شرکت افرا بتن ویرا

عایق بی رنگ مناسب برای کاهگل کد 630 و 690 افرا بتن ویرا

عایق دو جزئی پایه سیمان

عایق دو جزئی که به آن ملات عایق رطوبتی هم می گویند نوعی پوشش آب بند کننده و محافظ سطح میباشد که شامل پک دو جزئی جزء مایع که متشکل از رزین های مختلف ترموپلاست سلف کیور است و یک جزء پودر آن متشکل از مواد معدنی مقاوم مانند سیلیس و سیمان و الیاف پلی پروپیلن و … میباشد،که این دو محصول را با هم مخلوط کرده و یک محلول دوغابی شکل به دست می آید و آن را با قلم مو و جارو روی سطوح اجرا می شود.

عایق نانو یا ایزوگام

راهنمای خرید عایق نانو

برای اینکه در مورد عایق رطوبتی نانو بتوانید محصول مناسبی خرید کنید اول از هر چیز دیگر باید به انتخاب نوع عایق مورد نظر متناسب به سطحی که میخواهید عایق کاری کرد توجه ویژه کرد چیزی که بعضی از شرکت های عرضه کننده به این مورد توجه نمیکنند و باعث این می شود که از عایق بازدهی خوبی نداشته باشید و هزینه ای که کرده اید  به هدر برود.

بارها بوده که به برسی علت نشت آب ساختمان و استخر هایی که از عایق های رطوبتی  نانو و یا حتی ایزوگام استفاده کرده اند ولی بعد از عایق کاری دچار نشت آب شده اند مراجعه کردیم مواردی زیر بوده است که اگر به این موارد توجه کنید می توانید از ضدآب بودن دائمی ساختمان خود اطمینان کامل داشته باشید.

اشتباهات رایج عایق های رطوبتی:

مشکل اینجاست که مردم فکر میکنند که از یک عایق برای تمام سطوح استفاده کرد ولی این چنین نیست

  • برای عایق کاری پشت بام های موزاییکی و سرامیکی و سنگ کاری شده نمیتوان ایزوگام  استفاده کرد چون ایزوگام  به سطوح صیقلی چسبندگی لازم را ندارد و بعد از مدتی کنده می شود. عایق مناسب این سطوح نه یک محصول به تنهایی مثل عایق رنگی یا دوجزئی بلکه عایق مسلح رنگی می باشد که از اجرای 4 محصول پرایمر و توری مش و عایق دوجزئی و عایق رنگی می باشد  در صورت تمایل به استفاده از ایزوگام برای رفع نشت پشت بام موزاییکی و سنگی  مقاله ایزوگام روی موزاییک را مطالعه کنید تا از خطرات استفاده از ایزوگام روی موزاییک بیشتر اطلاعات کسب کنید.
  • برای عایق کاری استخر های که در داخل زمین قرار گرفته اند باید از عایق های فشار منفی مثل چسب بتن واترپروف و یا عایق دوجزئی پایه سیمان استفاده کرد چون در این نوع استخر ها رطوبت داخل زمین از  به سطح دیوار های استخر  نفوذ کرده و به پشت عایق فشار وارد میکند و ایزوگام و عایق سفید در برابر فشار منفی آب مقاومت ندارد و باعث می شود عایق از دیوار جدا بشود و در نهایت عایق سوراخ شود.
  • برای عایق کاری روی ایزوگام و سقف های فلزی و گالوانیزه عایق دوجزئی پایه سیمان و بی رنگ مناسب نیست چون عایق دوجزئی به فلز و ایزوگام نمیتواند چسبندگی ایجاد کند و در صورت استفاده از عایق پایه سیمانی از سطح جدا می شود و ایزوگام هم برای عایق کاری مجدد پشت بام های ایزوگام شده مناسب نیست چون وزن سنگی بر روی سقف ساختمان ایجاد میکند .عایق مناسب برای عایق کاری مجدد پشت بام های ایزوگامی و فلزی عایق سفید و رنگی نانو است چون هم وزن سبکی دارد و هم چسبندگی بالا به این سطوح و هم انعطاف پذیری بالا و…..
  • عایق بی رنگ چسبی (چسب درزگیر نانو )برای رفع نم و نشت استخر های ساخته شده که دچار نشتی آب شده اند مناسب نیست عایق مناسب برای رفع نشت استخر عایق بی رنگ نفوذ شونده است که به صورت مایع است و بعد از اجرا بر روی سطح استخر به داخل بافت سطح نفوذ کرده و بافت  مولکولی سطح زیر کاشی و سرامیک ها را آب بند و عایق کاری می کند
  • بعد از اجرای عایق دو جزئی پایه سیمان برای عایق بندی پشت بام  حتما باید روی این عایق را پوشش دهید با اجرای موزاییک و یا سنگ و یا عایق سفید
  • برای عایق کاری دیوار و نما های سیمانی بهتر است از عایق سفید و یا رنگی استفاده کرد که علاوه بر جلوه و زیبایی که روی دیوار ایجاد میکند این عایق چون دارای انعطاف پذیری بالایی است با تکانه های ساختمان نمی شکند و ترک نمی خورد و از عایق دوجزئی و ایزوگام بهتر است و بهترین عایق رطوبتی دیوار خارجی است.
  • برای عایق رطوبتی دیوار داخلی و چاله های آسانسور بهترین عایق رطوبتی عایق دوجزئی معدنی یا پایه سیمان است چون هم جلوی نفوذر طوبتی که از بیرون وارد ساختمان می شود را می گیرد و هم بعد از اجرای این عایق می توان هر نوع مصالح ساختمانی روی آن اجرا کرد.

با رعایت موارد بالا قبل از خرید عایق نانو میتوان از امکانات بی نظیر این عایق ها استفاده کرد عایق نانو مشکل ندارد  بلکه این اجرای این عایق هست که مهم و ضروری هست و در صورت داشتن اطلاعات مناسب در مورد عایق نانو بدون نیاز به تخصص و تجربه لازم این عایق را اجرا کرد  چون اجرای این عایق بسیار ساده است فقط انتخاب محصول مناسب  است که به سطحی که اقدام به عایق کاری آن می کنید چسبندگی داشته باشد.

اگر برای عایق کاری استخر می خواید عایق نانو استفاده حتما مقاله بهترین مواد آب بندی استخر را مطالعه کنید این مقاله راهنما شما در جهت خرید بهترین عایق استخر خواهد بود.

عایق سفید
عایق پشت بام نانو

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Button