آب بندی چاله آسانسور

یکی از مهمترین آسیبهایی که این نقاط با آن مواجه هستند وجود تأسیسات برقی در این نقاط می باشد. برق همواره در مجاورت با آب بسیار خطرناک ظاهر شده است. بخصوص اینکه اتصال کوتاه در هر یک از بخشها و سنسورهای آسانسور ممکن است منجر به اختلال جدی در کارکرد آسانسور شده و علاوه بر خرابی آسانسورها، منجر به اتفاقات جبران ناپذیری شود.

زنگ زدگی اتصالات و عناصر فلزی آسانسور بخصوص رول بولتهای اتصال قطعات ممکن است در دراز مدت باعث ضعف در اتصالات و متعاقبا ضعف در عملکرد آسانسور گردد. به همین دلیل پر واضح است که توجه به آب بندی چاله آسانسور اهمیت ویژه ای دارد.

آب بندی چاله آسانسور

آب بندی چاله آسانسور با آنی گیر و کریستال شونده:

برای آب بندی چاله آسانسور ابتدا آب داخل چاهک آسانسور را تخله کنید تا نقاطی که آب از آنها بیرون می آید را پیدا کنید و بعد جاهایی  از بتن که سست  شده یا ترک برداشته را کامل تخریب کرده تا به سطح محکم برسید و بعد پودر  آنی گیر  را با آب مخلوط کرده و به صورت خمیری در آورده  و آن جاهایی که آب بیرون می آید را به صورت V شکل باز کرده و خمیر آنی گیر را بر روی آن قسمت قرار دهید و به مدت چند دقیقه محکم فشار دهید ( آنی گیر در کمتر از یک دقیقه خشک می شود پس مقداری کمی آنی گیر در هر مرحله درست کنید و از دستکش استفاده کنید ) توجه داشته باشید که قسمت هایی  که آب بیرون میاد را یک باره نمی توان آب بند کرد و باید نقطه نقطه اقدام به مهار آب کرد.

آنی گیر

پس از آن که تمام نقاط که آب به صورت جاری بیرون می آید را مهار کردید و دیگر آب با فشار بیرون نمی آید سراغ جاهایی که آب به صورت نم و رطوبت بیرون می آید بروید برای آب بندی این نواحی از نفوذگر کریستال شونده استفاده کنید.

پودر کریستال شونده را با آب مخلوط کرده تا به صورت دوغابی دربیاد و با قلم مو بر روی قسمت های مرطوب اجرا کنید  این کار را طی دو مرحله انجام دهید.

آب بندی چاله آسانسور

اگر کف چاهک آسانسور خراب شده بود و به حالت اسفنجی در آمده بود باید اقدام به بتن ریزی بر روی کف کنید و 10 سانت بتن بر روی کف اجرا کنید

آب بندی چاله آسانسور

و در پایان بعد از مهار کامل چاله آسانسور باید اقدام به عایق کاری کف و دیوار های چاله آسانسور کنید که برای عایق کاری چاله آسانسور باید از عایق های فشار منفی مثل دوجزئی پایه سیمان و یا مایع آب بندی استفاده کنید.

آب بندی چاله آسانسور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Button