بهترین مواد آب بندی استخر یک برند خاص نیست بلکه بهترین روش و نحوه ابندی استخر می باشد و به چه عایقی می توان گفت بهترین عایق استخری؟

بهترین عایق استخر علاوه بر آب بند بودن باید داری  توان و تحمل فشار منفی آب ،مسلح بودن (مقاوم در برابر ترک های سازه ای) ،مقاوم در برابر مواد خرنده مثل جلبک ،کلر آب و اسید ،اشعه UV خورشید و چسبندگی مناسب به دیوار و کف استخر را داشته باشد.و برای داشتن عایق مناسب باید از پک چند عایق که طی لایه های مختلفی تشکیل شده است استفاده کنید.

در صورتی که میخواهید برای استخر خود بهترین عایق بندی را انجام دهید این مقاله را کامل مطالعه کنید در زیر به شرح و جزئیات عایق مناسب استخر می پردازیم

ویژگی های بهترین عایق استخر:

1-عایق با توان فشار مثبت و منفی آب :

عایق فشار مثبت چیست ؟به عایق رطوبتی گفته می شود که مانع  از نفوذ آب از سطحی که عایق شده است رو فقط جلوگیری می کند  تمام عایق های رطوبتی حتی بی کیفیت ترین عایق های رطوبتی این ویژگی را دارند گیر و ایزوگام و عایق های تک جزئی نانو به عنوان رنگ و عایق همزمان که توسط بعضی سایت ها تبلیغ می شوند عایق فشار مثبت هستند و عایق فشار مثبت و منفی نمی باشند.

عایق فشار منفی چیست ؟ به محصولاتی گفته می شود که مانع از نفوذ آب از پست سطحی که اعمال شده است می شود و در مواقعی که آب سفره های زیر زمینی وارد سازه ای می شود برای مهار آب از این نوع محصولات استفاده می شود پودر آنی گیر و کریستال شونده و رزین های تزریقی پلی اورتان از این دسته محصولات می باشند و این محصولات کاربرد برا استخر ندارد و  بیشتر در تونل ها و طبقات منفی و چاله های آسانسور مورد استفاده قرار می گیرد.

عایق فشار منفی و فشار مثبت آب چیست ؟ به عایقی رطوبتی گفته می شود که علاوه بر جلوگیری از عبور آب از سطح عایق مانع از ورد آب از پشت سطحی که عایق شده است می شود و مناسب ترین عایق رطوبتی است برا استخر عایق های دوجزئی و چسب های مخلوط در سیمان و بتن این خاصیت را دارند و عایق دو طرفه است.

چرا باید عایق استخر عایق فشار مثبت و منفی باشد؟؟؟ 

استخر ها معمولا در داخل زمین ساخته می شوند و خاک اطراف استخر رطوبت داخل زمین را به بتن و ملات سطح منتقل می کند و این رطوبت از طریق بتن و یا ملات به لایه بیرونی استخر که عایق رطوبتی بر روی آن قرار گرفته می رسد و اگه عایقی که بر روی لایه بیرونی استخر قرار گرفته است تحمل فشار منفی آب را نداشته باشد باعث خراب شدن آن عایق می شود و وقتی که عایقی که وظیفه جلوگیری از خروج آب را دارد از پشت دچار مشکل شود باعث از دست دادن کارایی خود می شود در مورد ایزوگام و سیستم های سنتی باعث جدا شدن از سطح و در مورد عایق های تک جزئی نانو باعث طبله و یا ایجاد حباب در قسمت های از عایق می شود.

عایق دوجزئی پلیمری افرا AF730

پس عایق دوجزئی یکی از اصلی ترین لایه بندی عایق برای استخر می باشد و عایق دوجزئی همان طور که از اسم اش مشخص هست از دو جزء تشکیل شده است پودر و مایع که جزء مایع از پلیمر های آب بند و جزء پودر در تولیدات شرکت افرا بتن ویرا از پودر های معدنی خاص و آب بند تشکیل شده است و نماد کیفیت بهتر در عایق دوجزئی نسبت مایع به پودر و کیفیت پودر آن می باشد.

2-عایق مقاوم در برابر ترک:

مسلح بودن عایق از مهمترین ویژگی های عایق کاری استخر است و فرقی ندارد سازه استخر با آلماتور باشد و یا با بلوک و سنگ و آجر ،عایق رطوبتی به دلیل اینکه در برابر صدمات محیطی و سازه ای استخر به صورت مستقیم ایفای نقش می کند و صدمات ناشی از تنش های حرارتی ،فشار های ناشی از موج آب وو… به صورت مستقیم در ارتباط است اگه عایق استخر مسلح نباشد نمی تواند که مقاومت لازم را در برابر این صدمات ایجاد کند و باعث ایجاد در عایق رطوبتی می شود ،توری مش عایق کاری باعث استحکام بخشی به عایق رطوبتی می شود .

بهترین مواد آبندی استخر

توری مش مناسب برای عایق کاری :از جنس فایبر گلاس اصل (نه پلیمری و الیاف شیشه ) دارای اهار باشد و جنس توری خشک و شکممده نباشد ،و مناسب ترین چشمه برای عایق کاری مش بندی 3 میلی متر و 4 میلی متر می باشد چشمه های ریز تر برای عایق کاری مناسب نیستند.

3- مقاوم در برابر اشعه خورشید ،کلر و جلبک:

استخر های باغی و کشاورزی که کاشی کاری نمی شوند در معرض صدمات محیطی و طبیعی از جمله اشعه uv خورشید ،کلر آب ،اسید و جلبک و خزره هستند و باعث خرندگی و فرسایش عایق استخر می شوند با استفاده از عایق های رنگی استخری مثل عایق فلکس استون آبی شرکت افرا بتن ویرا بعد از اجرای عایق دوجزئی و توری مش علاوه بر زیبایی استخر استفاده از عایق آبی استخری مانع از ایجاد صدمات ناشی از اشعه خورشید و یخبندان ،جلبک و خزه و… برای استخر می شود و طول عمر استخر افزایش پیدا می کند.

بهترین مواد برای آب بندی استخر

اکثرا دیده شده که از عایق رنگی نانو به تنهایی برای آب بندی استخر و رنگ آمیزی آن استفاده میکنند که این کار کاملا اشتباه است و باعث طبله کردن عایق بعد از مدت بسیار کوتاهی می شود و این دسته عایق ها ماندگاری ندارند.

4- چسبندگی بالا عایق به سطح استخر:

استفاده از پرایمر در اولین مرحله عایق کاری استخر و قبل از اجرای اجرای عایق دوجزئی و توری مش باعث افزایش چسبندگی عایق دوجزئی به سطح دیوار و کف استخر می شود و علاوه بر این پرایمر باعث نفوذ به داخل ملات استخر می شود و یک لایه آب بندی در سطح سازه استخر نیز می شود.

در این مقاله متریال های مناسب برای عایق کاری استخر همراه با علت استفاده از هر محصول به ترتیب اولویت نیاز محصول برای لستخر به ترتیب اولویت خدمت شما ارائه شد در صورت داشتن سوال و یا نظر در بخش نظرات دیدگاه خود را بزارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Button